niedziela, 17 stycznia 2010

Zachwytu nad "Avaterem" ciąg dalszy...

Mimo, że od czasu kiedy obejrzałem film (więcej w mojej krótkie recenzji) minął już tydzień, to cały czas Avatar wzbudza we mnie ogromne emocje. Postanowiłem poszukać trochę materiałów na jego temat w internecie.

Surfowanie w poszukiwaniu informacji o filmie rozpocząłem od oficjalnej strony. Można na niej znaleźć trailery, informacje o samym filmie, zdjęcia oraz odnośniki do innych informacji np. o Pandorze i nie tylko.

Jeżeli ktoś jest zainteresowanym poznaniem języka, którym posługują się Na'vi to zapraszam na tę stronę. Sam język został opracowany przez profesora Paula Frommer. Na stronie dostępny jest tak zwany "Na'vi Pocket Guide".

Prawdziwym źródłem wiedzy jest jednak Wiki. Głównie dzięki niej można w szybki sposób poznać całą historię Pandory, stworzeń, które na niej żyją oraz wszystkiego co związane jest z filmem. To właśnie na niej znalazłem wiele odnośników m.in. do książek, które opisują sam świat Pandory.

Oczywiście nie sposób nie wspomnieć o materiałach, które można znaleźć na YouTube. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać "Avatar movie" i znajduje się około 53 tys. filmików. Osobiście przypadł mi do gustu następujący. Właśnie zauważyłem, że jest przecież oficjalne konto związane z filmem.

Ku mojej wielkie uciesze pojawiła się informacja o tym, że planowane są jeszcze dwie części filmu. Od razu pojawiły się spekulacje na temat tego czego mogą one dotyczyć. Wygląda na to, że będą to niezależne historie w których zobaczmy Jake'a i Neytiri. Same przygody mogą odbywać się na innym księżycu Polyphemusa lub, z racji obsesji Camerona na punkcie wody, w podwodnym świecie Pandory. Jedyne co nam pozostaje to czekać na kolejne "odcinki".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz